خانه فرهنگ ایران در زنگبار تانزانیا افتتاح شد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار معارف ایرنا از سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی، رییس این سازمان در آیین افتتاح خانه فرهنگ ایران در زنگبار تانزانیا گفت: این اقدام نشان دهنده اهمیت تانزانیا، جزیره زنگبار و قاره آفریقا در سیاست های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران است.

'محمدباقر خرمشاد' با تاكید بر اهمیت آفریقا و بویژه كشور تانزانیا در معادلات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، از شورای انقلابی زنگبار به دلیل مساعدت در تاسیس این مركز فرهنگی تشكر و قدردانی كرد.

وی تاسیس مركز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در زنگبار را گامی موثر در جهت تقویت مناسبات فرهنگی ایران و تانزانیا عنوان كرد و زنگبار را شهری با پیشینه تاریخی ایرانی - شیرازی كه یادآور پیشقراولان زبان و ادب فارسی همچون حافظ و سعدی است، نامید.

وی تاسیس كرسی زبان فارسی و ایران شناسی در این شهر بزرگ را قوام بخش قدمت نام شیراز و زبان فارسی در تاریخ كهن این شهر بزرگ دانست و آمادگی سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی را در تحقق این مهم به وزیر فرهنگ زنگبار اعلام كرد.

خرمشاد همچنین برگزاری هفته های مشترك فرهنگی و برگزاری همایش های فرهنگی و تبادل هیات های فرهنگی - هنری و اعطای فرصت های مطالعاتی میان دو كشور را از دیگر ظرفیت های موجود در روابط فرهنگی دو كشور خواند.

'جهاد عبدالله حسن' وزیر اطلاعات، فرهنگ و جوانان زنگبار نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از احیا و گسترش مناسبات فرهنگی تاریخی دو ملت مسلمان ایران و زنگبار، نام زنگبار را مترادف با نام شیراز و حافظ در اذهان مردم زنگبار بیان كرد.

وی با برشمردن مشتركات تاریخی و فرهنگی ایرانیان و مردم زنگبار، تاسیس مركز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تانزانیا را نقطه عطفی در تاریخ روابط كهن فرهنگی دو كشور دانست.

* سیصد و یكمین شماره از ماهنامه انگلیسی زبان 'محجوبه' با مدیر مسوولی 'مهدی گلجان' به همت بنیاد اندیشه اسلامی وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منتشر شد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این نشریه با رویكردی اجتماعی، فرهنگی و مذهبی به بررسی مسایل مرتبط با خانواده و زنان پرداخته است.

سردبیر این ماهنامه كه در بیش از 120 كشور جهان عرضه می‌شود، مینا سلیمی است.

طرح روی جلد شماره جدید این ماهنامه كه در بیش از 120 كشور جهان عرضه می شود، به تصویر زنان معترض بحرینی اختصاص یافته است و تیتر 'زنان بحرینی شعار ضد حكومت سر می‌دهند' در كنار این تصویر به چشم می‌خورد.

نخستین مقاله این شماره با عنوان 'انقلاب اسلامی ایران و زنان' به رشادت‌های بسیار و نقش انكارناپذیر زنان ایرانی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران پرداخته است.

'زنان ایرانی دوش به دوش مردان' عنوان مقاله‌ای است كه به بررسی دستاوردها و موفقیت‌های چشمگیر زنان ایرانی اختصاص یافته است.

پیام‌آوران بیداری اسلامی، نشانه‌های بیماری آلزایمر، چیزهایی كه تلف می‌كنیم، جهان در یك نگاه و رفتار صلح‌آمیز با پیروان دیگر ادیان عنوان برخی دیگر از مطالب‌ این نشریه را شامل می شود و تصویر پشت جلد این شماره به فرازهای مختلف انقلاب اسلامی ایران اختصاص یافته است.

* هفته فیلم ایران در اسلوونی آغاز شد

هفته فیلم ایران با مروری برآثار میر كریمی و نمایش فیلم 'كودك وسرباز' در كشوراسلوونی آغاز شد.

در اولین شب برگزاری این هفته، فیلم 'كودك وسرباز' ، عواطف موجود در روابط یك كودك و یك سرباز را با خلق دنیای درونی آنها به نمایش در آمد.

فراهنگ 1883**1588





:: برچسب‌ها: هندوستان , پاریس , پرنده ,
:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: